Velkommen til

Rødovre Kommune største idrætsforening.

I ORIENT HAR DU MANGE SPORTSGRENE OG MOTIONSFORMER AT VÆLGE IMELLEM
ORIENT ER EN POPULÆR MEDSPILLER I UDVIKLING AF DEN LOKALE
KULTUR- OG FRITIDSPOLITIK

Gymnastik- og Idrætsforeningen ORIENT anno 1932

Boldklubben Orient startede 1. maj 1932. Navnet var inspireret af en kendt engelsk fodboldklub.

Motionsklubben "De gamle drenge" for mænd over 30 stiftedes 14. oktober samme år.

Islev kvindelige Gymnastikforening blev oprettet 8 dage senere, da damerne ikke ville stå tilbage for herrerne.

Kort tid efter slog de tre foreninger sig sammen:

Gymnastik- og Idrætsforeningen ORIENT VAR SKABT...

VÆRDI FOR DIG OG FOR SAMFUNDET

Gymnastik- og idrætsforeningen ORIENT har som formål at give medlemmerne mulighed for at dyrke motion og sport under de bedst mulige forhold.

Det gør vi bl.a. ved at udvælge og uddanne gode ledere og arbejde for gode faciliteter ved at deltage i kommunens udvikling at idrætslivet i Rødovre.

Med de mange tilbud om fysiske og sociale aktiviteter er Orient med til at skabe hele mennesker.
Som en værdifuld del af det frivillige foreningsliv bidrager vi positivt til samfundet.

GIF ORIENT

Orient er Rødovre Kommunes største idrætsforening med aktiviteter som fodbold, gymnastik, håndbold, svømning, El-hockey, powerchair-floorball og Idrætsmærket og sommermotion.

BESTYRELSEN

Bestyrelsen består af 13 medlemmer som varetager alle aktiviteternes interesser og dermed alle vores medlemmers.

AKTIVITETER OG ARRANGEMENTER

Ud over de arrangementer som hver aktivitet afholder, har vi events, som gælder hele foreningen.